אורבך מתנגד: רק 60 חתימות למינוי ח"כ מיקי לוי ליו"ר הכנסת

איתי גדסי ואבי רבינא No Comments on אורבך מתנגד: רק 60 חתימות למינוי ח"כ מיקי לוי ליו"ר הכנסת

61 חתימות הוגשו למזכירות הכנסת הדורשים להחליף את ח"כ יריב לוין בתפקידו כיו"ר הכנסת, במועמד מטעם ממשלת השמאל ח"כ מיקי לוי מיש עתיד. ח"כ ניר אורבך משך את חתימתו והבהיר כי "לא שאלו אותי" – האם האירוע מסמן את האצבע הנוספת שתפיל את הממשלה טרם הקמתה?

מיקי לוי צילום: פלאש 90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הדרמה נמשכת: לאחר שהודיע יאיר לפיד לנשיא המדינה כי עלה בידו להרכיב ממשלה, חתמו סיעות הממשלה העתידית על הדרישה להחליף את יו"ר הכנסת במועמד מטעם יש עתיד, הבוקר (חמישי) הוגשו החתימות למזכירת הכנסת, הכוללות גם את חתימתו של ח"כ ניר אורבך מימינה.

לאחר הצגת חתימתו הישנה של ח"כ אורבך למזכירות הכנסת, ח"כ ניר אורבך מושך את חתימתו ממסמך החלפת לוין – "לא שאלו אותי". כעת אין 61 להחלפת יו"ר הכנסת ולכן החלפת לוין לא תצא אל הפועל נכון לעכשיו. בהיעדר 61 חתימות לא יוכל גוש השמאל לכפות על לוין את כינוס הכנסת לשם החלפתו.

ככל הנראה לא תהיה ברירה לגוש השמאל ולבנט, אלה להביא גם חלק מחברי הרשימה המשותפת כדי שיחתמו להחלפת יו"ר הכנסת ויצביעו בעד הקמת הממשלה. חברי הכנסת אחמד טיבי ואיימן עודה מנהלים מו"מ עם בנט ולפיד.

בנוסף, ח"כ שיקלי שחתימתו נראתה הייתה מחוקה מדף החתימות הסביר: "‏לא זייפו את חתימתי זה מסמך חתימות כללי של הסיעה ואין לו קשר להחלטה על החלפת יו"ר הכנסת".

משיכת חתימתו של אורבך מסמנת כבר את הבאות שיתנגד להקמת הממשלה בהצבעה על הקמתה, דבר שעלול להוביל להפלתה או להסתמך על הרשימה המשותפת.

במכתב למזכירות הכנסת של סיעת יש עתיד נכתב, "בשם סיעות הבית החתומות מטה, אבקש כי בישיבה הקרובה תוצב על סדר יומה של מליאת הכנסת הצבעה לבחירת יו"ר לכנסת ה-24. אבקש לעדכנך כי חה"כ מיקי לוי, הינו המועמד מטעם הסיעות", לשון המכתב.

לפיד ובנט מועניינים כבר בתחילת השבוע הבא להחליף את יו"ר הכנסת ועד יום רביעי הבא להציג את הממשלה.

החתימות שהוגשו:



0 תגובות